Educació primària

L’etapa de primària representa un període clau en el desenvolupament de la persona. Acompanyem al nostre alumnat en el seu procés de creixement, procurant que aquest sigui integral i que l’alumne/a desplegui tot el seu potencial, talent i autonomia per fer front als reptes d’un món exigent.

Promovem l’excel·lència acadèmica i humana, l’adquisició de coneixements, habilitats i actituds que els permeti ser competents davant dels reptes diaris.

Desenvolupem una metodologia activa que combina el treball cooperatiu, individual i per projectes.

Procurem que cada alumne desenvolupi al màxim les seves intel·ligències múltiples. Promovem l’esforç i la responsabilitat individual i social del nostre alumnat.

Comptem amb nens i nenes:

• feliços que gaudeixen del meravellós entorn en el que està ubicada la nostra escola i de tots els beneficis que aquest ens proporciona
  • que tenen cura de les seves relacions personals
  • que s’esforcen per superar-se i treure el millor de cadascú.

Assegurem una continuïtat en el seu procés educatiu mitjançant la coordinació amb l’Educació Infantil i l’Educació Secundària.

L’escola és oberta de les 8h del matí a les 19h de la tarda.

L’horari lectiu és de 9h a 13h i de 15h a 17h.

Què fem?

Aprenem a establir relacions entre el que ja sabem i el que anem aprenent, formulant interrogants, cercant informacions i creant respostes competents alternant el treball individual amb el cooperatiu. Utilitzant les noves metodologies que estimulen totes les potencialitats dels nostres alumnes d´ educació primària, treballant les intel·ligències múltiples. Fomentant la curiositat de l’alumnat i facilitant-los oportunitats de descoberta a través de l’experimentació tant a l’aula com en les sortides per l’entorn, excursions d’un dia i estades de colònies.

Tenint present que estem educant persones que per aconseguir l’èxit en el futur, necessitaran dominar diferents idiomes, utilitzar les noves tecnologies i tenir adquirides les competències, valors i actituds d’una persona emprenedora: autonomia, iniciativa personal, creativitat, planificació, organització, presa de decisions i treball en equip.

Tot això tenint en compte la diversitat i, per tant, oferint suport en petits grups i desdoblaments en les àrees instrumentals (llengües i matemàtiques) i acompanyant sempre molt de prop a l’alumne i a la seva família, amb entrevistes i comunicació freqüent amb les famílies i amb l’assessorament del Gabinet d’Orientació Psicopedagògica, si és necessària.

I, el més important, fent feliços en el seu dia a dia els nostres alumnes amb la satisfacció que dóna el treball ben fet amb el seu esforç.

Com ho fem?

Treballem la lectoescriptura de molt diverses i enriquidores maneres proporcionant un aprenentatge significatiu i vivencial a l’alumnat, tot respectant el ritme de desenvolupament natural de cada nen o nena. Comptem amb un pla lector, amb l’objectiu de millorar la competència lingüística del nostre alumnat.

Treballem les matemàtiques d’una manera lúdica, manipulativa i vivencial que ens permet assolir un aprenentatge significatiu i competencial.

Treballem la robòtica educativa i el pensament computacional setmanalment a tots els cursos de l’escola dins l’horari lectiu. Al centre disposem de 142 robots.

Saber-ne més

Impartim 5 hores d’anglès a la setmana; 2h de llengua anglesa, 1h Science (aprenentatge integrat de continguts naturals en anglès), 1h de Drama (teatre) i 1h de STEAM.
Disposem d’auxiliars nadius de conversa que participen en les activitats d’aula i de classes d’anglès extraescolars impartides a l’escola per Kids&Us.

Introducció del francès a 5è i 6è com a 2a llengua estrangera obligatòria.

Descobrim propostes artístiques de diferents autors, cultures èpoques i estils mitjançant la vivència i la percepció.

Potenciem el disseny i l’elaboració de diferents creacions posant en valor el procés, la creativitat, l’originalitat, … tant a nivell manual com a nivell digital.

Emmarcat en l’àrea d’educació física, els alumnes de 1r a 6è de primària, durant un trimestre practiquen natació a la Piscina Municipal.

Projecte basat en les relacions interpersonals que implica la col·laboració entre els alumnes de diferents edats i cursos.

Pretenem:

• Fer comunitat.
  • Fomentar la responsabilitat i la presa de consciència del que significa ser referent i model de l’altre.
  • Augmentar l’autoestima dels infants.
  • Sensibilitzar als alumnes davant la diversitat i la diferència.
  • Promoure valors i actituds com el respecte, la solidaritat, la curiositat (el desig de conèixer l’altre), la paciència, la cura del mediambient, el gust per la lectura, entre d’altres.

A les aules treballem cada dia les emocions i les competències emocionals.

Setmanalment dediquem una hora a treballar i expressar  les 5 competències emocionals:

• consciència emocional,
  • regulació emocional,
  • autonomia emocional i autoestima,
  • habilitats socioemocionals
  • habilitats per la vida i el benestar.

A l’escola celebrem les festes tradicionals i culturals. L’alumnat participa en diferents festes socials i familiars.

A cada curs s’organitza una estada de colònies de tres dies amb activitats de descoberta de l’entorn, jocs… Conviure amb els amics i dormir fora de casa resulta tota una experiència!